Bida dushi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Aranka Willigen - WaarBenJij.nu Bida dushi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Aranka Willigen - WaarBenJij.nu

Bida dushi

Door: Aranka

Blijf op de hoogte en volg Aranka

27 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Er kan best weer een verhaaltje vanaf, zo lijkt het nog alsof ik druk bezig ben ;).

De meeste van jullie hebben mijn geklaag al gehoord.. maar moet het nog even een keer kwijt. De koffie is hier vies! Noooh jadus echt, iemand die normaal duizend keer naar een koffie apparaat loopt om het bekertje te vullen.. (vooral op de vrijdagen, maar zoals de vrijdag voel ik me hier ongeveer maandag, woensdag,donderdag en vrijdag.) met andere woorden: druk leven en vooral naast stage. En dan ineens… kom ik erachter dat ik hier gewoon al 5 weken ben. Gaat kei snel jonge! Maar goed ik, als mega koffie drinker… heeft een stage plaats uitgekozen waar ze serieus alleen OPLOS koffie hebben. Ik ben er dan ook nog steeds niet achter hoeveel schepjes er nu in mijn mokje moeten, geef inmiddels de schuld aan dat ik soms een andere mok heb en dus groter/kleiner is waardoor ik in de war raak met mijn schepjes… dus de ene keer is ie mega sterk en de andere keer is het waterachtig.. dramatisch! Maar goed voordat straks mijn hele blog alleen maar gaat over dat ik normale koffie wil, hou ik het hier maar bij.

Leg me er bij neer en ga ondertussen even naar de waterkoker om mijn koffie te maken…

Eens even bedenken waar ik moet beginnen met vertellen.

Stage, tja ik ben hier om stage te lopen en het bedrijf is erg leuk (muv de koffie..)! Alleen de werkzaamheden zijn toch minder op mijn opleiding gericht dan ik had ingeschat, in het begin dacht ik dat ik gewoon even moest wennen etc. dus beetje mee gehuppeld en gedaan.. maar al snel kwam ik er achter dat ik hier voornamelijk 40 uur in de week zou gaan tekenen, als ik ergens in de loop van mijn geweldige bouwkundige studie op t MBO ergens iets minder leuk ben gaan vinden dan is dat wel AUTOCAD. Dat programma en ik werken helaas niet echt samen, dus langzaam op zoek gegaan naar een nieuwe stage en gevonden! Dushi Homes wordt het nu, zit echt vlakbij mijn huis. Hierover horen jullie volgende week meer natuurlijk maar het eerste et gesprek was in ieder geval leuk en zeer interessant!

Verder zou ik mezelf niet zijn als ik hier niet het ziekenhuis zou bezoeken! Om dit nu weer niet uit te stellen tot mijn laatste maand hier heb ik maar even mijn best gedaan om eerder even langs te moeten gaan. Ik heb iets vreemds gedaan (natuurlijk…) met mijn polsje waardoor die dubbel is geklapt en dag erna worsten vingers had! Aangekomen op stage vonden ze dat het er niet zo goed uitzag dus moest ik gelijk mee naar de dokter, gelukkig een Nederlandse dokter hier gezien (toch wel zo fijn..) die wist niet precies wat het was maar dacht dat het gebroken was, gezellig naar het ziekenhuis geweest daarna om foto’s te laten maken. Gelukkig niet gebroken en waarschijnlijk alleen een spiertje gescheurd. Dus heb mijn mooie verbandje weer om. Natuurlijk hadden we de dag na mijn ziekenhuis avontuur de Christoffelberg op de planning staan… tja ik dacht nog valt wel mee ik ga gewoon mee, nadat we iets te laat thuis waren de dag ervoor heb ik me iets verslapen! Gelukkig was de rest nog niet weg en kon ik nog mee haha! Tijdens de tocht op de berg ben ik er achter een aantal dingen gekomen, 1. Mijn conditie is echt waardeloos en 2 het was toch niet zo verstandig met een pols in het verband aangezien we soms echt moesten klimmen en 2 handen moesten gebruiken maar goed! Na enige tijd hadden ook wij de top bereikt! Wat een uitzicht zeg, wauw! Lang boven op de berg genoten van het uitzicht en daarna volop onze kuiten getraind met de afdaling. Hierna zijn we eventjes naar strand op westpunt geweest om bij te komen en een klein middag slaapje te doen, vervolgens door naar Zanzi aansluitend naar Bermuda wat uiteindelijk niet helemaal goed ging want had het idee dat mijn hele pols ondertussen naar de malle … was.

Gelukkig kwam zondag mijn verstand een beetje terug.. Dus heb ik overdag goed rustig aan gedaan. Helaas was er avonds een festival op Cabana, welke ik gewoon niet kon missen dus daar stiekem toch even een kijkje genomen! Ondertussen mag ik bijna naar huis van stage, dus zal ik aan dit verhaaltje maar weer een eind aan breien. Vanavond gezellig naar Carnival Jump-up 2014, morgen krijgen we weer een zware dag hahahaha. En gaan we avonds naar fullmoon carnival edition. Maandag verplichte vrije dag hier voor carnaval. Dikke prima.

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Aranka

Goodlife!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 5792

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Curacao

Landen bezocht: